Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu
FETTSUGNING :lol:
organstöld
Gallblåsa.... borta nu efter operationen...
Mvh Eva
KALL BLÅSA
Fanns det risken att få när vi fick övernatta i en typ av jordkällare (det enda "hotell" som kunde erbjudas) inför båtturen från Sri Lanka till Indiens sydspets.
Kingfisher.......kall
Mvh Eva
Papegoja
Död
Sketchen ni vet ! Som jag fortfarande inte kan låta bli att skratta åt :D
MICHAEL PALIN medlem i Monty Python och med i "papegojsketchen". Numera gör han bl.a. underbara reseprogram och har t.ex. besökt Indien
Fowlty Towers......hette det inte så ni vet, Basil, Sybil o han från Barcelona......... :D
Mvh Eva
TYSTNAD
The Towers of Silence Mumbai
Gamar
apropå towers of silence
Läbbig fågel... 8O :D
Mvh Eva
parser
btw så har gamarna problem och är utrotningshotade. Det finns för få parserlik att käka av...
TATA Ratan Tata och de övriga medlemmarna i den stenrika Tata-familjen är ju parser
När det gäller gamarna dör de väl av någon slags sjukdom. Några forskare säger att sjukdomen orsakas av någon substans som finns i vanliga smärtlindrande tabletter som vi människor äter. Jag är inte helt klar på hur sambandet är. Klart är iallafall att i Benares finns inte enda gam kvar och vid Towers of silence i Mumbai äts kropparna numera mest upp av hundar och kråkor, ett jätteproblem för parserna.
ROHINTON MISTRY
min favoritförfattare, har just läst A fine balance - ohyggligt bra om än lite för ordrik ibland. R M är pars
föressten, Towers of Silence är numera utrustad med en solfångare, fungerar som ett brännglas - har jag hört. När det nu inte finns vultures så försöker de få solen göra arbetet
Och nu blev det överkurs igen för lilla Eva..... 8O
Mvh Eva
å jag skrev fel i boktiteln... :lol:
INTRESSANT som jag tyckte att pialottas information om Towers of Silence var
Indiensnack !
PAKORA smaskigt indiskt snack
HINGLISH
hinduengelska, indian snack hehe
GÖTEBORSKA
Världspråk No 1 :lol:
tjöta
GÖÖÖÖRGOO
GÔRA som vi i Hagfors säger när vi pratar om lera. något som det finns gott om efter Ganga jis ghater när hon drar sig tillbaka efter sin årliga översvämning
GEGGAMOJJA
Ris
PILAFF
CHAI
tågresor :D