Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu
HÖST
(då är det dags att (s)kratta löv och man kan alltså hålla sig för...skratt)
Nej! Det var INTE långsökt det minsta!
Hurra!
Alltså snart vinter o dags o åka till Goa!..hihi
Mvh Eva
SURRA
...nej, det gjorde nog inte de hundratals fladdermöss som hängde i ett träd utanför det hus vi bodde i i (hm två i i rad...igen) Indien (tre i i rad med i:et i Indien).
lastbilar
ibland undrar man om dom verkligen har surrat lasten ordentligt, den kan vara betydligt större än bilen :D
rattonykterhet (inget roligt ord, men tyvärr är det så att många lastbilschaufförer i Indien dricker alldeles för mycket. Jag åkte den gyllene triangeln med bil i våras och det var riktigt beklämmande att se alla spritbutiker som ligger längs de stora vägarna mellan fr.a. Agra och Jaipur)
MIDSOMMAR (behöver väl inte förklara den kopplingen, men glad sådan på er allihopa, lite i förskott!)
:tomtenisse: JULAFTON :skagg:
Bitte
Vänner!
Ja, inte dom där låtsasvännerna från amerikansk tv utan dom riktiga som kommer och hälsar på här i Udaipur under jul och nyår! :)
Vision
Friends vill att Barn och Ungdomar ska få vara trygga och slippa leva med en klump i magen. Alla har rätt till en vän!
Målsättning
Minska mobbning och annan kränkande behandling i samhället med tyngdpunkt på barn och ungdom.
JENNIFER ANISTON som var gift med Brad Pitt som var i Indien under några månader förra året 8)
Skådespelerska.
Mvh Eva
AISHWARYA RAI
indisk skådespelerska, Miss World 1994
VIGDA
Bachchan och Rai gifte sig i februari 2007
MONSOON WEDDING underbar, underbar, underbar film!!!!!
SALAAM BOMBAY -lika underbar film men dock mycket mycket svartare. Samma regissör (Mira Nair) som till Monsoon Wedding
MODER INDIEN
(eng. Mother India), indisk film nominerad i klassen bästa utländska film vid Oscargalan 1957. Filmbolag: Mehboob Productions.
BARAT MATA MANDIR - ett tempel i Benares där moder Indien dyrkas. I templet finns en stor detaljerad relief-karta av Indien. Den är uthuggen ur sten och besökare offrar pengar, blommor och dylikt till denna karta, precis som det offras till gudabilder i andra tempel. När kartan och byggnaden gjordes var det inte tänkt att vara ett tempel men folket förvandlade det snart till det.
Och nu blev det överkurs för lilla Eva.. 8O :D
Kan inga ord alls nu ju... :cry:
Mvh Eva
HJÄRNSLÄPP
- har Eva just nu. :lol:
Baksläpp
-Något många indiska män utför både här och där utan att vara speciellt diskreta :lol:
SKITSNACK :lol:
BULLSHIT -något man hittar överallt på de indiska gatorna
å då kastar jag mig in med berått mod och måste ju säga
RÄLSSHIT
eftersom jag blev så pilsk över ett inlägg häromdan! Nu har jag fattat att det inte var så illa tänkt som jag uppfattade...hej hopp
:lol:
PILSK..................va? :roll:
FÖRBAJAD
:lol:
inte så mycke indien kanske :oops: i
Bajamaja... :lol:
Mvh Eva
Hultsfred!
småland
BILRINGAR
PUNKTERING