Goa säsongen 2017/2018

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
ozzy
ozzys bild
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-04-22

Har inte varit till Goa på ett par år nu. Så det är dags i november igen.

Tänkte läsa här vad som hänt där nere sen sist. Generella prisbilden på boende, mat&dryck, taxi m.m? Har det byggts mycket nytt? Positiva och negativa intryck?

Det verkar verkligen ha "svalnat" här inne på forumet.

 

__________________

Goa 8/11-30/11 2017

dragan
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2013-09-13

Var i Baga nu i mars/april,vi åkte runt en del, Palolem,vagator, Anjuna mm.Det är nog inte bara på forumet det "svalnat". Var i Goa första gången - 93, har sedan dess varit där 10 ggr, nu senast vi var där hade jag inte varit där på 3 år och skillnaden var stor, kändes som att något gått förlorat.Ryssarna ( vilka jag absolut inte hft några problem med tidigare) verkade ha skruvat upp sin störningsnivå till max och den indiskt turistande medelklassens män har tidigarelagt sin whiskeyfrukost, vilket innebär att dom krälar runt på stranden redan klockan 10:00. Nä,jag vet inte, men det lär nog dröja innan jag åker till Goa igen.

ozzy
ozzys bild
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-04-22


Tack för svar. Det var precis de anledningar som gjorde att vi pausade våra årliga resor just hit. Men nu längtar man som sagt tillbaka. Håller nog mest till i Arambol (stranden är lång, och tdigare gick det att promenera bort från just de problem du nämnde) . Har betat av det flesta av Goas stränder men inte Cavelossim/Mobor beach så den biten blir nog att titta till.

__________________

Goa 8/11-30/11 2017

pavjoh
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2013-03-18

Hejsan!

Får be om ursäkt om jag "lånar" tråden, men jag har samma frågor som du eftersom även vi funderar på Goa nästa år. Har dock inte varit där på 17 år så jag tänker inte ens anta att jag kan bidra med något matnyttigt om hur det är idag. Det verkar emellertid som om "dragan" har summerat anledningarna till att Goa kanske "svalnat" något. Inte för jag tror att det har någon betydelse, då många är sugna på att återvända. Även jag uppenbarligen.

Du kan däremot säkerligen bidra med dina erfrenheter och tips, vilket tacksamt skulle tas emot, då du verkar ha god koll på strandremsorna. 

Med önskan om en toppenresa

pavjoh

tommypeters
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-07-01

Frugan åker till Calangute om tre veckor, jag om fem. Calangute är väl en av de mest "störiga" platserna på helgerna med de fulla Mumbai-turisterna, liksom "Pary-Baga", men vi gillar blandningen i alla fall. Och ofta mer prisvärt boende än i södra Goa. Maten är väl lika god överallt.

Undrar lite över förbindelse med nattbuss T/R Bangalore - någon som har erfarenhet?

pjoter57
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2013-11-30

Det finns ju alternativ. Södra GOA om ni vill slippa stöket. Eller ta en vecka i Norra först och sedan 1 månad i Södra.