Goa säsongen 2019-2020

13 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Nu börjar säsongen för Goa 2019-2020 närma sig med stormsteg och det är dags att börja planera resan. Vilka kommer resa till Goa under säsongen och när? Kanske kan vi ordna några forumträffar som tidigare år?

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

Micke56
Nybörjare
Nybörjare

Vi åker 4 mars 2020, flyget bokat o klart......men har inte bestämt var i Goa, men vill prova både södra o norra.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Micke56 skrev:
Vi åker 4 mars 2020, flyget bokat o klart......men har inte bestämt var i Goa, men vill prova både södra o norra.

Tänk inte norra och södra. Goa har många olika orter, alla med sina särdrag. 

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

pavjoh
Erfaren användare
Erfaren

Hejsan!

Grunnar på Arambol igen. Runt sista septemberveckan och sedan framåt ett par två eller tre. Känns gott att äntligen få planera.

Väl mött

pavjoh.

Sandquist
Nybörjare
Nybörjare

2 nov så pyser iväg igen för 5 ggn i 2 veckor till samma ställe.

karinc
Nybörjare
Nybörjare

Vi är där mellan den 29 dec och 10 jan. Det blir första gången Smile

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Min fru blir i Calangute 2 nov - 15 dec och jag själv 23 nov - 15 dec. Sedan kommer åtminstone hon tillbaka i feb/mars.

tomas.andersson70
Erfaren användare
Erfaren

Jag min sambo och min syster Landar i Goa den 22 Januari och

bor i Candolim.

Är det någon som vet  årets prisbild på prepaid taxi från

flygplatsen till Candolim ?

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Man håller nu på att bygga shack i Calangute. Var först sagt att det inte skulle bli några shack i vinter för att en del hade haft viss servering under sommaren, vilket de inte har tillstånd för.

Gick visst till domstol i Mumbai, resultatet blev i alla fall att man får ha shack. Men allt är försenat, dock finns det ju väldigt få turister så här tidigt på säsongen. Förseningen berodde dessutom på en cyklon som drog förbi och orsakade extremt högt vattenstånd, hade man inte väntat in den hade nog det mesta flutit iväg.

Hotellägarna, som ju är de som har kontakter med de korrumperade myndigheterna, verkar fortfarande tro att om bara shacken försvinner så blomstrar deras verksamhet igen, trots färre ryssar än under "guldåren". Igår kom ett par myndighetspersoner till "vårt" shack och sa att det halvfärdiga shacket skulle flyttas 30 meter... Slutade nog med att shacket *inte* ska flyttas.

Min fru rapporterar i alal fall att maten, som vanligt, är god smiley

bege
beges bild
Nybörjare
Nybörjare

Flyger till Delhi 15 april, sen 10 dagars motorcykeltur "Land of Gods" till Jim Corbett National Park, Kasar Devi, Munsiyari, Jageshwar, Ranikhet, Rishikesh, tillbaka till Delhi och sen flyg till Goa. Palolem, Ashwem, Arambol 3-4 veckor. Hem via Bombay mitten på maj.

Bege

Bege Åker till Delhi 200415

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

"Vårt" shack. Moonlite, blev till slut tvugna att riva sitt shack och bygga upp det igen två meter längre söderut. 73 meter räckte inte för fiskarna (som inte var ute en enda dag under tiden vi var där då det är utfiskat) utan de skulle ha sina 75 meter av stranden. Vi håller oss vid det shacket då de har en riktigt bra kock.

Calangute, som jag fattar det också Candolim och något mer ort, har under hela tiden haft dirka 5 strömavbrott om dagen - inte funnits motsvarighet till det under de 20+ år vi varit där. Fler och fler hotell har installerat A/C och då det var varmaste november/början av december på många år så blev det prolem. Calangute har tydligen en 2000kW-utrustning men behöver 6000kW, något som skulle installerats till säsongen men sedan klagade man från Mapusa-håll till energibolaget att de hade samma behovosh som bofast befolkning borde ha företräde, vilket det ockå blev. Så avstängningarna kommer att fortsätta åtminstone hela den här säsongen, oftast 30-60 minuter , längsta var 6 timmar. Vi använder inte A/C och turligt nog hade vårt guest house installerat en batteribackup som räcker för takfläkten och en lampa i några timmar, så inga problem där. Men mörkt att promenera på kvällen om plötsligt all gatubelysning släcks. Många restauranger/affärer har dock en diesldriven generator som ger belysning.

På frågan om prepaid taxi till Candolim gissar jag på 1300-1400 rp.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Ja jag hann precis hem innan flygen stoppades efter 6 veckor i Goa i vinstras. Smile

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

yoga
yogas bild
Upplyst användare
Upplyst

Funderar på åka till goa eller vara där längre tid än normalt, nån som har bra tips på se och göra? Tacksam för alla tips och förslag.